Pages

Daisypath Happy Birthday tickers

Nov 4, 2013

SELAMAT TAHUN BARU ISLAM 1435h

Assalamualaikum.Lama sudah tak update blog bersawang ni . Labah-labah pun dah lari balik England gamaknya.Dengan ini saya ingin mengucapkan Selamat Tahun Baru Islam 1435H
Marilah sama-sama kita berazam mencari diri yang baru dan diredhai Allah.


Azam saya tahun ini:-
1.Tak lopong solat
Saya pun manusia biasa juga tak lepas dari kesalahan.Anda semua confirm ke solat 5 waktu?yang cukup tu Alhamdulilah.Yang kurang kita penuhkan.Solat sunat kalau nak buat lebih elok.Tapi ustazah kata lebih baik qada' segala solat yg pernah kita tinggal daripada sibuk nak solat sunat . dahulukan yang wajib ok?

2.Study in degree
Mungkin cliche kan?Tapi setakat ini saya belum dapat universiti yang sesuai.Saya nak ambil pendidikan atau seni.

3.Beli kereta
Alamak!lesen kereta pun tak ada lagi kan.Teruk betul.Okay2..saya akan usahakan buat lesen guna duit sendiri.Saya anak bongsu nak buktikan saya bukan anak manja okay?Boyfriend saya suka kata saya anak manja dan mengada ngada.huh!!eh apasal aku tulis saya saya ni.ini kan blog?lols.kereta idaman saya mengikut umur termuda ini hanyalah Perodua Viva atau Audi A4 second hand.Kereta Malaysia ni enjin macam Jepun je...sebab memang import dari Jepun.Body je dibuat di Malaysia kan?

4.Tunang
Tunang ni tak payah sebar-sebar katanya tapi kalau orang tak tahu kita tunang nanti kena ganggu orang pulak kan? nak tunang ni pun kena ada bajet . Bukanlah buat kenduri tapi sekadar nak menjamu makan untuk keluarga dan barang barang hantaran untuk tunang kena fikir at least kena ada RM2000.huh

5.iPHONE 5S
Kalau fikir balik harga iPhone ni lebih kurang kereta Viva tau tak?(downpayment je) . huhuh . kena kumpul duit elok elok.Dah stabil baru boleh beli.Note 8.0 aku ni pun apa kurangnya. Prossesor lebih best dari Note 2 . Note 3 pun dah upgrade prossesor standard S4.

APA YANG PENTING SAYA PEMINAT BOLASEPAK TANAH AIR .
SALAM MAAL HIJRAH

No comments: