Pages

Daisypath Happy Birthday tickers

Dec 9, 2013

Bila Hujung Tahun

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum

Bila hujung tahun
Budak sekolah buat part time
Orang dewasa tunggu bonus
Budak kecil bersuka ria
Tapi tapi tapi 
bulan November dah start hujan
kenapa mengeluh?
hujan kan rahmat
Hujan penyejuk bumi
Setelah berpanas beberapa bulan

Orang kaya pergi honeymoon kat oversea
Orang susah duduk rumah bila cuti
Nelayan lagi susah
Nak tangkap ikan?
tengkujuh bukan sebarang 
banjir naik seperti barang
Hanya hujan yang turun

Hujung tahun
Tak semua manusia senang
Nak fikir duit anak sekolah?
Yuran , buku dan alatulis
Baju kain tudung seluar kasut
Kalau 10 orang bersekolah?
orang kaya boleh handle
Orang susah sanggup berlapar kerana anak
Aku pun bukan orang kaya
Alhamdulilah mak dan arwah abah tak berkira 
mungkin sebab aku anak bongsu
Sekolah swasta dan kerajaan aku pernah rasa
Sebab abang2 dan kakak2 aku
Tak dapat macam aku
Tapi spm sederhana saja

Ya Allah
Syukur



P/s : bercadang nak improve muet dan spm untuk several subject . InshaAllah

No comments: