Sep 6, 2013

Anak Halal ke Anak Mak Cik ?

Assalamualaikum , bosan tak Kak Ton ? hahahaha .
Entri kali ini mengenai kehidupan kita sehari hari . Siapa sini dok area kampung or felda or flat ? Senang kata paling mudah untuk berjumpa masyarakatlah kan . Kalau residen yang stay terrace or banglo lot jauh dari orang or kondo jaranglah nak jumpa masyarakat . Almaklumlah orang kaya kan ?
Aku sendiri anak Felda . Felda tak kaya hokayyy . Mak aku takde earnings . Tapi hanya technoplant bagi RM1200++ sebulan sebab sawit tak diusahakan sendiri . Kalau potong buat sawit sendiri bolehlah kayooo pakcik . huhu .

Mak aku kalau dok sembang kat rumah kawan dia pun sampai tengah hari belum tentu balik . Biasalah sembang sembang kan . Macam takde benda lain je nak buat . Yang aku dengar pulak setiap Jumaat ada kelas fardu ain . Tapi bukan setakat dengar ustaz ceramah je . Dengar dorang bercerita ada gak . Kadang2 anak orang tu dingumpatnya . Aduhai makcik makcik ni . Susah susah je bagi pahala kat anak muda . Makcik dah tua kumpullah pahala sendiri ye ? haha .Kalau anak orang nampak alim dipuji . Ceh , anak sendiri dibiar pulak rambut perang seluar ketat . Merempit bawak awek elok ke ?

Kalau cerita pasal anak haram kemain . Anak tak salahlah . Yang salah mak ayah dia . Anak halal belum tentu masuk syurga okay ?

nak yang comel macam ni ? coming soon . Amin .

5 comments:

Nor Nadia Syakila Jamal said...

Jom kita beringat2 dan jadikan pengajaran ye...

BUNDA a.k.a KN said...

assalamualaikum...

Nurul Farahizzati said...

isk3.. gitu pulak ye.. betul tu... kadang2 mengata anak orang kemain best, anak sendiri x nampak ..

Ida Syuhada said...

Hehe ahli mesyuarat tingkap tu

Ayie Abas said...

assalamualaikum mimi :)

tu la kan lebih baik melihat org lain dgn positif..berbaik sangka :)